Дитина буде поважати права інших людей,
якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки
і нести за них відповідальність.
Коли
порушуються права дитини?
· Коли немає
безпеки для її життя та здоров”я.
· Коли її
потреби ігноруються.
· Коли по
відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
· Коли
порушується недоторканість дитини.
· Коли дитину
ізолюють.
· Коли дитину
залякують.
· Коли вона не
має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.
· Коли вона не
може вільно висловлювати свої думки та почуття.
· Коли її
особисті речі не є недоторканими.
· Коли її
використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
· Коли дитина
стає свідком приниження гідності інших людей.
2.
Як реагує дитина на порушення її прав?
·
Їй стає важко спілкуватися з однолітками
і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)
·
Її турбує особиста безпека і любов до неї.
·
Вона часто буває в поганому настрої.
·
Може втекти з дому.
·
Може приймати наркотики або алкоголь.
·
Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).
3.
Де я можу дізнатись про права своїх дітей? До кого звернутися?
· Вчитель
правознавства школи Швець Н.О.
· Відділ
сім”ї та молоді Сокальської районної ради
· Загальна
Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.
· Конвенція про
права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.
· „Перші кроки”.
Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Easton Str. London.
· Настільна
книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді.
Київ 1999 р.
· Комітет
сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96
· Всеукраїнський
комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел.
228-87-83
· Міжнародний
Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68
·
Правовий куточок «Шкільний адвокат»
4.
Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
· Пам”ятати що
дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання,
думки, потреби, які потрібно поважати.
· Забезпечити її
фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та
телефони близьких родичів, сусідів.
· Навчити її
казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
· Негайно
припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
· Знайти час для
щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та
думками.
· Пам”ятати про
її вік та про те, що вона має особисті особливості.
· Залучати її до
обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
· Залучати
дитину для створення сімейних правил.
Діти в
суспільстві найбільш вразливі.
Діти, права
яких порушуються часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.